Slanina fiarta

Inainte de Craciun, Lady Io a avut pofta de niste slanina asa cum manca la matusa ei de la Brasov.

A cumparat asadar o bucatica de slanina (nu prea mare, era doar de pofta), pe care a uns-o bine cu sare si a lasat-o vreo doua ore. Apoi a curatat sarea de pe slanina, pe care a pus-o la fiert in apa deja fierbinte, in care a adaugat o capatana de usturoi, cateva boabe de ienibahar si cateva de piper, precum si pul biber (ardei rosu iute zdrobit) si o foaie de dafin, dar si o portie buna de vin alb. A fiert slanina pana cand aceasta a putut fi strapunsa cu furculita cu usurinta.

Apoi Lady Io a scos slanina si a lasat-o sa se raceasca, dupa care a gustat. Gustul? Desavarsit.
Aroma? Tot la fel.

Cu un pic de ceapa cu sare, gustarea a fost foarte apreciata.

Gata, de maine trecem la alimentatia bazata pe salata cu salata. Iar la desert salata 😀

Pana atunci, pofta buna!

8 responses to “Slanina fiarta

  1. Ha, ha! Şi eu am făcut slăninuţă afumată fiartă, dar altfel, însă cu gust la fel de bun: am fiert slăninuţa în zeamă de varză – de la varza pusă cu mânuţele mele, la murat şi care, trebuie să mă laud, a ieşit o minunăţie! 😀 -, căreia i-am adăugat cimbru, foi de dafin, piper. După ce am lăsat-o să fiarbă bine, bine şi să mai piardă din grăsime, am uns-o cu usturoi pisat, iar, la final, cu boia de ardei iute. A ieşit o minunăţie! 🙂 Îmi plouă în gură când mă uit şi la pozele tale! 😀 Te pup, draga mea!

    • Sa vezi ce pofta mi s-a facut mie cand am pus pozele aici :DAm mai auzit de slanina in zeama de varza, dar nu am gustat niciodata. Iarna viitoare poate incerc…

  2. uoa!slana,ciapa si maliga!foarte gustoasa mancarica 🙂 a,si eu deja am inceput salata&salata,bine recunosc,cu un pic de peste pe ici pe colo 😀 😀

  3. exact de ce-mi era pofta zilele trecute! slanina din asta cu ceapa si gogonele. auzi, nu mai ai o bucata pentru vikendul ala cu intalnirea :D?!

  4. Poate gasesc eu gogonele

  5. mai fetelor, vreti sa lesin de pofta si la intalnire sa vin cu ziarul, sa-l punem pe masa de la cafenea si sa mai spargem si o ceapa alaturi?! am visat slanina asta, Lady Io, hai vino cu o alta postare ca sa scap de obsesie 😀

Lasă un răspuns

