Stelute de Craciun

De data aceasta nu este vorba despre turta dulce cu ghimbir (gingerbread), a carei reteta o gasiti aici, ci despre stelutele de Craciun despre care Lady Io a citit aici. Cum niciodata nu a dat gres urmand retetele lui Adi Hadean, de indata a purces la treaba.

Mai intai, Lady Io a scos un pachet de unt din frigider si l-a lasat afara, timp in care s-a dus la vanatoare de bradut. Cand a ajuns acasa, a amestecat pachetul de unt (plus inca o bucatica) cu 750 de grame de faina, 5 linguri de zahar, 3/4 de plic de praf de copt, 2 oua si doua linguri de smantana acra si un praf de sare. Coaja de lamaie a inlocuit-o cu coaja de portocala, care a dat o aroma excelenta stelutelor. Pe cand amesteca toate ingredientele, Lady Io si-a dat seama ca mai e nevoie de smantanta si a mai pus o lingura si inca un pic.

Dupa cele 10 minute recomandate de framantat, Lady Io a lasat coca sa se odihneasca si s-a apucat de prajit nuca, apoi de curatat nuca si zdrobit nuca, dar si de baterea spuma a unui albus de ou. Ceea ce a durat ceva mai mult, bineinteles, nu 10 minute. Dar asta nu a daunat cu nimic. din fericire.

Lady Io a intins apoi coca si a decupat formele.

Stelutele astfel obtinute ar trebui apoi trecute, numai pe o parte, prin albus si nuca macinata amestecata cu zahar. Dar albusul nu s-a lipit absolut deloc de steluta. Dupa ce a incercat la mai multe stelute sa puna albusul cu furculita pe aluat, Lady Io a renuntat, a considerat ca albusul e doar „lipiciul” care tine nuca si pur si simplu a umezit stelutele prin albus, apoi le-a trecut prin nuca zdrobita.

La un moment dat si-a dat seama ca a uitat sa amestece zahar in nuca, asa ca l-a pus ulterior, cand stelutele erau deja in tava.

Cuptorul era deja incalzit, asa ca Lady Io a pus tava cu stelute la cuptor si a trecut la formarea altor stelute. In total, 4 tavi de stelute. Pe primele le facuse, conform retetei, groase de 1 cm.

In timp ce in bucatarie se incalzea, coca devenea insa din ce in ce mai moale si stelutele tot mai deformate. Solutia a fost simpla: Lady Io a bagat coca la frigider pentru cateva minute.

Nu au lipsit nici alte aventuri, cum ar fi spargerea galbenusului atunci cand separa albusul de galbenus pentru spuma. Dupa care rasturnarea recipientului in care se afla albusul.

Totusi, rezultatul a fost mai mult decat multumitor.


La ultima tava de stelute s-a terminat si nuca, insa Lady Io si-a amintit ca are niste bombonele decorative de ci0ocolata.

Concluziile: stelutele sunt foarte gustoase si parfumate. Sunt si foarte frumusele, asa ca ii multumesc lui Adi Hadean pentru reteta. Cine stie, poate stelutele vor deveni o traditie si in casa lui Lady Io?

6 responses to “Stelute de Craciun

  1. foarte strasnice aventuri!dar parca e mai frumos asa.eu de exemplu cand gatesc imi place asa de mult incat nici nu imi dau seama cate tigai am manjit.si apoi iti dai seama numai de spalat nu-mi arde!e in absolut cel mai urat moment pentru mine.si,ce mai gatesti?eu mai am sa fac lasagna si borsul cu tortellini cum se face aici si am terminat 🙂 ))

    • Ce bors? Eu deocamdata m-am ocupat de dulciuri, azi am facut si turta dulce. Maine probabil o pasta de peste si ceva fripturica. Sarmalele vin de la mama 🙂 Maine dimineata sper sa reusesc sa pun poze cu turta dulce, ca tare frumoasa mi-a iesit.

      • sa pui pozica neaparat. brodo con tortellini(bors cu tortellini,cum ii zic eu),e specific italiei de sarbatori.se pune la fiert o bucata de carne slaba de vita si o bucata de cocos.se adauga o ceapa intreaga,o tulpina de telina ,un morcov,patrunjel si doua cubulete knorr,se acopera oala si se lasa la foc molcom cam doua ore.dupa care se strecoara si in zeama ramasa se pun tortellini si se fierbe cinci minute.se adauga patrunjel proaspat la sfarsit.e foarte buna.carnea se mananca aparte.si prajitureli fac foi si tiramisu,ca asta ultimul imi iese cel mai bine 🙂 uite,e ajunul si eu iti zic Craciun fericit!si lui chiti sa ii dai multi pupici si sa ii faci festin 😛

      • Hai ca pun pozele acum, daca te intorci intr-o ora le vezi. Craciun fericit!

Lasă un răspuns

