Ce poti manca la Istanbul

Daca am reusit sa va fac curiosi cu fotografiile de la postarea anterioara, sa vorbim astazi putin despre acele mancaruri minunate pe care le-ati putut zari in aceste fotografii.

Partea cea mai buna la Istanbul este ca peste tot ai unde manca. Bine de tot. Puteti lua cu incredere mancare de la vanzatorii ambulanti. Am facut-o si eu, o fac si locuitorii orasului si toata lumea este fericita. Ba unii dintre acesti vanzatori de pe strada au renume si sunt cautati de clientii lor fideli.

Conceptul de fast-food trebuie sa se fi nascut initial in aceste parti. Micile restaurante fast-food si vanzatorii ambulanti iti servesc o masa copioasa intr-un minut. Din pacate, conceptul a degenerat in lumea noastra intr-un amestec de prajeli si grasimi deloc sanatoase. La Istanbul nu am vazut sa se vanda ceea ce noi numim shaorma cu cartofi prajiti, maioneza si muraturi. Carnea este amestecata cu legume proaspete, iar ceea ce le leaga este iaurtul. Sa va povestesc despre cateva dintre mancarurile care mi-au placut cel mai mult.

Kokoreç – este una dintre gustarile mele preferate. S-ar putea sa nu incante chiar pe toata lumea. Este vorba despre intestine de oaie/ miel amestecate cu alte organe si rotisate. Ulterior de maruntesc bine de tot si se mai perpelesc un pic, de data asta cu ardei si rosii. Li se adauga oregano si pul biber si apoi se pun in paine sau lipie.

Poti gasi mancarea aceasta la multe restaurante populare, dar si pe strada.

Mantı – coltunasi umpluti de obicei cu carne de oaie sau de miel, pusi intr-o mare de smantana peste care se presara menta.  Cu greu de poti opri din mancat. Noi i-am mancat la restaurantul jurnalistilor din Istanbul, un loc ce merita cu siguranta vizitat si apreciat.

Scoici umplute – Se vand pe strada, de obicei pe malul marii. Se mananca in picioare, langa vanzatorul care iti storce generos lamaie proaspata deasupra. Sau le poti comanda in unele restaurante.

Umplutura este alcatuita din orez foarte condimentat si carnea scoicii. Excelent!

Pilav – numele s-ar putea sa va spuna deja despre ce este vorba. Vanzatorii ambulanti si restaurantele fast-food vand orez gatit cu naut. Gustul este unul special, nu stiu cum il reusesc. Unii il vand cu piept de pui maruntit, altii cu salata proaspata deasupra. Una dintre cele mai bune si ieftine mancaruri pe care le poti lua de pe strada (2 lire o farfurie uriasa de pilav cu salata, am mancat doua persoane din ea si ne-am saturat. 2 lire inseamna un pic mai mult de 4 RON)

Pide – varianta turceasca de pizza, dar mult mai buna si mai sanatoasa. Este un aluat subtire peste care se pun tot felul de bunatati. De exemplu, cea din fitigrafie este cu carne de miel si multe legume. A fost atat de buna incat acum imi amintesc de ea cu o pofta nebuna.

Atat pentru azi. Sper ca v-am facut foame! Data viitoare intentionez sa va povestesc despre dulciuri, asa ca pregatiti-va! 🙂

7 responses to “Ce poti manca la Istanbul

  1. hihi, ma bucur ca nu doar mie imi plac ciudateniile – a se vedea intestine de oaie :D. in rest, salivez la greu dupa postarea asta haha

    • 😀 Partea proasta dupa ce manaci kokoreci este ca nu-ti mai poti lua gandul de la mancarea asta.

      • aoleu, nu-mi mai zice, ca mancam in copilarie ceva asemanator, dar de pui, facut pe plita incinsa, cu sare si alte nebunii! deliciu, nu alta!!

      • Uuuh, mi-aduc aminte ca am mancat kokoreci la Istanbul si mi-a fost rau juma’ de zi. 😦 Cu adevarat nu e o mancare pentru toata lumea. Astept cu mare interes postarea despre dulciuri. 🙂

      • La dulciuri deja o sa fie altceva :))

  2. Suna bine si as merge pe mina ta,adica f.gustos!

Lasă un răspuns

