Guacamole

Pentru ca Monica ne tot povesteste cum este viata in Mexic, Lady Io s-a gandit ca ar fi bine sa faca si ceva cu specific mexican.

Asadar:

– doua fructe de avocado

– o jumatate de ceapa

– o rosie

– o lamaie

– ardei iute pisat (daca aveti crud, e si mai bine)

– o lamaie

– sare, piper

Lady Io s-a straduit mai intai sa piseze traditional fructul de avocado:

Operatiunea asta nu este simpla deloc, asa ca Lady Io a trecut la mult mai putin traditionala razatoare. A dat fructele de avocado pe razatoarea mica si in felul asta a terminat ceva mai repede. Imediat dupa aceea a turnat deasupra pastei astfel obtinute sucul unei lamai (se pare ca incetineste procestul de oxidare, pastrand astfel frumoasa culoare verde a fructului).

A taiat apoi ceapa in cubulete:

La fel si rosia, dupa ce fusese in prealabil curatata de coaja:

Le-a amestecat cu pasta de avocado, cu ardeiul iute, cu sarea si piperul. Acesta este guacamole:

7 responses to “Guacamole

  1. Delicios, multumesc!

    Un alt fel de a minca Avocado: Se taie in doua jumatati, se pune in fiecare jumatate un pic de zeama de lamiie si apoi Icre de Manciuria.

  2. Aici MExicul, buna seara!

    Noi avem mereu avocado in casa (ma repet, dar consider ca e buna precizarea, aici un kg de avocado e echivalentul unui euro. Cand am fost in Romania m-am speriat de preturi dar le-am si inteles, pe de alta parte, din cauza de taxe de import. Romania aduce avocado de undeva de aproape, nu?) si am la indemana tot felul de retete(eu il las in camara o zi doua pana se inmoaie ca sa nu fie nevoie de razatoare, il tai frumusel in doua, arunc samburele ca nu merge sa il pui la incoltit sa cresti avocado pe balcon, scobesc o jumatate, o amestec cu rosii, ceapa, ton de la conserva si tot imi propun sa pun si boabe de porumb si apoi pun compozitia in coaja ramasa dupa scobit si in jumatatea lasata neatinsa. Pe ambele le stropesc in prealabil cu zeama de lamaie(stii bancul cu prealabilul?), ca sa nu se oxideze si sa se duca naibii verdele ala frumos.

    mie imi mai place avocado uns pe paine si apoi ceva sarat deasupra: branza, peste din conserva…cred ca merge si cu somon, fructe de mare…

    A, inca ceva: aici in guacamole se pun si frunze de coriandru/ cilantro, in original. Daca vrei sa te apropii poti pune de patrunjel

    • Am vazut in seara asta frunze de coriandru la Selgros. Nu mi-am luat, ca maine nu sunt in Bucuresti si nu am timp, dar abia astept sa mai fac. Interesant cu ton, cred ca incerc si eu. Viva Mexico!

      ________________________________

  3. Pingback: O gustare cu avocado « Lady Io Is Cooking

Lasă un răspuns

