Gnocchi cu branza de capra si bacon

Cand au fost la Viena, Lady Io si Sir Io s-au imbuibat cu diverse mancarici din pietele de Craciun care se gaseau la tot pasul.

Una dintre aceste mancarici le-a placut nespus, iar Lady Io a incercat sa o reproduca, bineinteles cu amprenta proprie, la intoarcerea in Romania. Pentru ca rezultatul a fost excelent, Sir Io a devenit pasionat de aceasta mancare si a devenit bucatar-sef pe sectiunea Gnocchi.

Iata si reteta:

– gnocchi (se gasesc de cumparat la supermarket, asta daca nu cumva vreti sa-i faceti singuri, ceea ce sigur ar fi mult mai frumos, dar si mancator de timp)

– branza camembert si branza de capra tot cu mucegai alb – proportiile variaza in functie de gustul fiecaruia. Lady Io si Sir Io sunt mari iubitori de branza de capra. Daca nu va place, folositi altceva, doar sa fiti siguri ca nu este ceva prea sarat. Reteta de la Viena sigur nu includea branza de capra.

– bacon taiat in cubulete sau in fasii mici

– ceapa

– lapte dulce

– smantana sau iaurt, dupa preferinte

– ierburi aromatice, piper (preferabil din acela macinat mai mare, da o aroma deosebita mancarurilor)

Pregatirea este foarte simpla: gnocchi se pun apa care clocoteste si se lasa pana cand ies la suprafata, apoi sunt scurse imediat.

In timp ce gnocchi fierb, intr-o tigaie nonaderenta se pune ceapa taiata si se topeste, apoi se adauga bacon-ul taiat. Se calesc impreuna, dar nu foarte mult. Nu puneti grasime suplimentara, este o mancare suficient de grasa.

In tigaie se adauga gnocchi, branza taiata felii si smantana sau iaurtul, impreuna cu toate mirodeniile. Trebuie amestecat in permanenta, ca sa nu se prinda. Dar cu grija, sa nu faramitati gnocchi!

Se toarna si un pic de lapte, iar mancarea este gata cand toata branza este topita.

Se mananca numai cat e calda, pentru ca farmecul ei consta in branza topita si in modul in care gusturile si aromele se intrepatrund.

Pofta buna!

18 responses to “Gnocchi cu branza de capra si bacon

  1. mihaela patrascanu

    foarte interesanta reteta aici se numeste ”gnocchi a 4 formaggi”(gnocchi cu 4 branze)…oricum cu branza de capra n-am mai incercat dar e o idee buna,o sa incerc sigur…gnocchi cu pesto genovese(sos de busuioc cu anacardi,ulei extravergine ,usturoi,parmiggiano)nu ai gustat?
    dar am o intrebare:branza aia ai pus-o cu tot cu mucegai sau trebuie luat?oricum arata bine de tot…

  2. ah, branza de capra rulz! vai ce foame mi-e!!!

  3. Yummy. Iubesc chestiile cu branze (cu cat mai mucegaite cu atat mai bine) 😀

  4. pare apetisant, poate incerc in weekend

  5. ce nebunie!!!!!!! salivez pe taste!!!!!!!!!

  6. Culmea, azi la pachet mi-am luat gnocchi, dar cu sos de rosii cu masline, capere si ton (combinatie proprie). Abia astept sa vina pauza de masa. 🙂

  7. Si mie imi place de mor… 😉
    Tocmai mi-am adus aminte ca nu am mancat de multisor :))

  8. imagineaza-ti (ma consider prietena virtuala cu tine deci imi propun sa fiu sincera) ca am intrat aici FIX CA SA VAD DACA AI FACUT CU GNOCCHI CUMPARATI SAU BIBILITI DE MANUSITZ DE LA DUDUITZ.
    eu ii fac in casa, de teama de chimicale conservanti. odata, ca sa fiu bucatareasa invoatoare, am zis sa pun faina de orez, sa fie mai pufosi. In general inovatiile se fac cand ai experienta in spate, dar se vede ca eu nu stiam(asta era anul trecut). Am mancat un interesant piure de cartofi, faina de orez si oo. Urat.
    Mama si-a cumparat, desi ii poate turti si pe o furculita pentru un mare aspect, un…cum sa ii zic, sablon? de facut gnocchi.

    • Recunosc ca mi-ar fi placut sa-i fac in casa, dar a invins lenea, ajutata si de lipsa de timp. Dar cred ca voi incerca la un moment dat… cand mi-o veni curajul 🙂

      ________________________________

      • E mult de bibilit si sunt atat de ieftini(cel putin aici) ca numai daca iti pui in cap sa stai sa faci lucru manual ar merge..dar ai timp?
        Eu, daca aici legumele au alte sezoane decat pe la noi, am trecut la nebuneli si mai mari: nimic din conserva. Si stau si desfac pastai de mazare. Ultima oara cand m-am ocupat cu asta mi-am amintit cand mama punea fasole uscata pe masa si-mi zicea sa aleg. Si ce nu-mi placea:) dar nu am fost un copil exploatat, sa se inteleaga:) na, amintiri din bucatarie: cand intr-a saptea m-am dus eu cateva luni la karate mama a decis ca am muschi buni de batut albus spuma. si mult timp eu faceam asta in casa:)

      • Imi amintesc si eu cum o ajutam pe bunica mea sa aleaga fasolea si orezul 🙂

        ________________________________

Lasă un răspuns

